Vsebina

DRUŠTVENE NOVICE

- 5. znanstvena konferenca »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Medsebojni vpliv raziskovanja in prakse«
- Okrogla miza SLODRE ob izidu znanstvene monografije Razvoj i aktualne tendencije pedagogije i školstva na području nekadašnje Jugoslavije – prestavljena
- ECER 2020: odpovedan

DOMAČE NOVICE

- Izid monografije »Vsak otrok si zasluži najboljšega učitelja«, ki je posvečena dr. Cveti Razdevšek Pučko
- Evropski ministri o izobraževanju na daljavo in o pripravah na zaključek šolskega leta
- Vzpostavitev izobraževalne podporne točke Razlagamo.si
- ARRS mehanizem za začasno povečanje financiranja raziskovalnih programov za izvajanje raziskav v zvezi s pandemijo COVID-19
- Projekt DITEAM12 na Pedagoškem inštitutu
- Na Pedagoškem inštitutu poteka raziskava, ki meri učinek razvijanja čustvenih kompetenc na posameznikovo psihološko funkcioniranje v času pandemije

TUJE NOVICE

- Ali corona-19 spodbuja ljudi k dodatnemu izobraževanju?
- Povabilo z Danske za tiste, ki raziskujete izobraževanje učiteljev s poudarkom na indukciji
- Konferenca TEPE 2020 bo, vendar bo preseljena na virtualno platformo
- Konferenca WERA 2020 preložena
- Razpis posebne številke EERJ na temo »Education in Europe and the COVID-19 Pandemic«
- Prost dostop za znanstvenih člankov s področja edukacije
- 50% popust na digitalne publikacije založbe Sveta Evrope


DRUŠTVENE NOVICE

5. znanstvena konferenca »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Medsebojni vpliv raziskovanja in prakse«

Obveščamo vas, da je rok za prijavo povzetka na 5. znanstveno konferenco "Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Medsebojni vpliv raziskovanja in prakse", ki bo potekala 9. in 10. septembra 2020, v prostorih ZRC SAZU (Novi trg 2, Ljubljana) podaljšan do ponedeljka, 15. maja 2020! Več na: https://mailchi.mp/0bfc46230d08/vabilo-k-prijavi-povzetka-na-5-znanstveno-konferenco-raziskovanje-v-vzgoji-in-izobraevanju-7830320?fbclid=IwAR0Xn3C8tSJJOxICzZ82_iwZsxUxQS0_YY0pjvUWeEEennsmARfBPrfbZrE

Okrogla miza SLODRE ob izidu znanstvene monografije Razvoj i aktualne tendencije pedagogije i školstva na području nekadašnje Jugoslavije – prestavljena

Okrogla miza SLODRE ob izidu znanstvene monografije Razvoj i aktualne tendencije pedagogije i školstva na području nekadašnje Jugoslavije ob soorganizaciji Društva študentov pedagogike v Mariboru je zaradi razglasitve epidemije prestavljane na jesenski čas. Predvidena je bila mednarodna udeležba raziskovalcev in raziskovalcev iz regije. Dogodek bo predvidoma izpeljan v jesenskem času.

ECER 2020 je odpovedan

Obveščamo vas, da je žal po tehtnem premisleku EERE zaradi tveganj povezanih z pandemijo COVID-19 ECER 2020 odpovedan. ECER 2020 je bil načrtovan med 25. in 28. avgustom 2020 v Glasgowu. Več na: https://eera-ecer.de/news/cancelation-of-ecer-2020/


DOMAČE NOVICE

Izid monografije »Vsak otrok si zasluži najboljšega učitelja«, ki je posvečena dr. Cveti Razdevšek Pučko

V založbi Pedagoška fakultete Univerze v Ljubljani je pravkar izšla monografija pod naslovom »Vsak otrok si zasluži najboljšega učitelja«, ki je posvečena preminuli kolegici dr. Cveti Razdevšek Pučko. Monografijo so uredile Tatjana Devjak, Slavko Gaber, Sanja Berčnik in Veronika Tašner. V njenem prvem delu so pod naslovom Razmislek o drugačni šoli ponatisnjeni trije članki dr. Cvete Razdevšek Pučko. Najobsežnejši drugi del monografije pod naslovom Refleksija sodobne javne šole in izobraževanje učiteljev prinaša devet znanstvenih člankov izpod peres petnajstih avtoric in avtorjev. Zaključni del prinaša pet spominskih zapisov. Več o novi knjigi, vključno s kazalom in možnostjo spletnega naročila najdete na http://www.pef.uni-lj.si/publikacije/.

Evropski ministri o izobraževanju na daljavo in o pripravah na zaključek šolskega leta

Hrvaško predsedstvo Sveta EU je 14. aprila 2020 organiziralo videokonferenco ministrov za izobraževanje, med katerimi je bila tudi slovenska ministrica za izobraževanje, znanost in šport, prof. dr. Simona Kustec. Pojasnila je, da so bile v enem tednu v izobraževanje na daljavo vključene skoraj vse slovenske šole, in poudarila, da je MIZŠ že prvi teden zaprtja šol vzpostavilo dobrodelni projekt, preko katerega pomaga otrokom iz ranljivih skupin z zagotavljanjem računalniške opreme. Ministri so si bili enotni, da izobraževanje na daljavo povzroča dodatne neenakosti med učenci in da je poglavitna naloga zagotovitev dostopa do kakovostnega izobraževanja predvsem za tiste, ki zaključujejo posamezne ravni izobraževanja.

Vzpostavitev izobraževalne podporne točke Razlagamo.si

Na pobudo treh fakultet Univerze v Mariboru (Fakultete za naravoslovje in matematiko, Pedagoške fakultete in Filozofske fakultete) je nastala skupna izobraževalna podporna točka, ki deluje na spletnem naslovu www.razlagamo.si in je namenjena medsebojni pomoči pri izobraževanju na daljavo tako za učence in dijake kot za učitelje. Nudi zbrana interaktivna gradiva za vse predmete v OŠ in SŠ ter podporno komunikacijo ob težavah učečega.

ARRS mehanizem za začasno povečanje financiranja raziskovalnih programov za izvajanje raziskav v zvezi s pandemijo COVID-19

V pripravi je mehanizem ARRS za začasno povečanje financiranja raziskovalnih programov za izvajanje raziskav v zvezi s pandemijo COVID-19 za dveletno obdobje (2020 in 2021) in bo predvidoma objavljen sredi meseca maja 2020. V okviru Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo, se za 1 leto podaljša izvajanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov. Za 1 leto se podaljšata tudi rok za nakup raziskovalne opreme in izvajanje bilateralnih projektov z ZDA in Rusijo. Več informacij na: http://www.arrs.si/sl/

Projekt DITEAM12 na Pedagoškem inštitutu

Od januarja 2020 smo na Pedagoškem inštitutu vključeni v dvoletni Erasmus+KA2 projekt DITEAM12: za večjo raznolikost in inkluzijo v športnih klubih za otroke do 12 let (angl. Diverse and Inclusive teams for children under 12). Projekt vodi organizacija Asociación Mi Hijo y Yo (Španija), sodelujejo pa še: Pedagoški inštitut (Slovenija), International Council of Sport Science and Physical Education (Nemčija), Schola Empirica (Češka), European Paralympic Committee (Avstrija) in Informa Psicologia y Deporte (Španija). Splošni cilj projekta je zmanjšanje nestrpnosti in nasilja v športu preko spodbujanja raznolikosti, večje inkluzivnosti in enakih možnosti v športnih klubih. V skladu z navedenim bomo v prvem letu pripravili spletno usposabljanje za trenerje in vodje klubov ter delavnice za starše. V drugem letu pa bomo v pilotnem delu preverili ustreznost le teh.

Na Pedagoškem inštitutu poteka raziskava, ki meri učinek razvijanja čustvenih kompetenc na posameznikovo psihološko funkcioniranje v času pandemije

Na Pedagoškem inštitutu vas vabijo k sodelovanju v raziskavi, ki meri učinek razvijanja čustvenih kompetenc na posameznikovo psihološko funkcioniranje v času pandemije COVID-19. Zbrali so preizkušene in z raziskavami podprte vaje, ki lahko pomagajo pri uravnavanju stresa, pri čemer želijo preveriti njihov učinek ter splošno psihološko funkcioniranje posameznikov v času pandemije. Vprašalnik je skupaj z vajami dostopen na: https://www.1ka.si/a/269968.


TUJE NOVICE

Ali corona-19 spodbuja ljudi k dodatnemu izobraževanju?

Sedanja svetovna kriza spodbuja raziskovalno delo na številnih področjih, tudi na področju edukacijskega raziskovanja. Strada Education Network je tako začelo izvajati tedenske ankete (med 1.000 anketiranci), da bi izsledilo, kako COVID-19 vpliva na življenje Američanov, njihovo delo in potrebe po izobraževanju in usposabljanju. Raziskava se osredotoča predvsem na to, ali Američani vidijo novo potrebo po izobraževanju in menijo, da si lahko še vedno privoščijo, da bi jo plačali. Po dosedanjih rezultatih ena tretjina Američanov meni, da bi v ali po sedanji krizi potrebovali več izobraževanja, da bi našli primerljivo službo, če bi izgubili sedanjo. To prepričanje je najbolj izrazito med generacijo X in milenijci. Več tukaj: surveys.

Povabilo z Danske za tiste, ki raziskujete izobraževanje učiteljev s poudarkom na indukciji

Na Pedagoški fakulteti Univerze v Aarhusu (School of Education, Aarhus University), ki je sicer locirana v Kopenhagnu, Danska, so pričeli z novim raziskovalnim programom Učitelji in poučevanje (https://dpu.au.dk/forskning/omraader/tat-teachers-and-teaching/) in iščejo nekaj pomoči po vsej Evropi: predvsem pri tistih med vami, ki raziskujete izobraževanje učiteljev s posebnim poudarkom na indukciji in indukcijskih programih. Če se v tem prepoznate, bodo na Danskem zelo veseli, če se z njimi takoj povežete. Kontakt: Profesor Jens Rasmussen, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Konferenca TEPE 2020 bo, vendar bo preseljena na virtualno platformo

Covid-19 je zmešal štrene tudi organizatorjem konference TEPE 2020 (Teacher Education Policy in Europe), ki bi morala pod naslovom »Sustainability and ethics in teacher education and education policy« potekati od 13. do 15. maja na Univerzi v Helsinkih. Konferenca je seveda odpovedana. Vendar so organizatorji udarili nazaj: konferenco bodo organizirali na virtualni platformi! Če ste prispevek prijavili in je bil sprejet, ga boste lahko tudi predstavili. Za vse ostale pa bo gotovo zanimivo videti, kako bo potekal ta konferenčni eksperiment. Vse podrobnosti najdete na spletnem naslovu https://www.helsinki.fi/en/conferences/tepe-2020-conference.

Konferenca WERA 2020 preložena

Organizatorji konference 2020 WERA Focal Meeting (World Education Research Association), ki bi morala potekati v začetku letošnjega julija v Composteli, Španija, so sporočili, da konferenco prestavljajo na naslednje leto. Konferenca bo pod naslovom WERA 2020+1 potekala med 6. in 9. julijem 2021 v Composteli. Vsi prispevki, ki so bili sprejeti za letošnjo konferenco, ostanejo v veljavi tudi za prihodnje leto, prav tako ostanejo v veljavi že plačane kotizacije.Seveda bodo sprejemali tudi prijave novih prispevkov: rok za predložitev je 12. december 2020, rezultati selekcije pa bodo znani 1. februarja 2021. Za več novic spremljajte konferenčno spletno stran.

Razpis za doktorske študent/ke in mlade raziskovalc/ke

Priznana revija European Journal of Education je pravkar objavila razpis za članke pod tematskim naslovom Expansion and retrenchment of Internationalisation in Higher Education: Theories, Methods and Data. Razpis je tokrat namenjen izključno doktorskim študentom/kam in mladim raziskovalcem/kam. Osnutke je treba poslati najkasneje do petka, 15. maja na naslov urednice Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. V selekciji izbrane članke bo treba dokončno pripraviti najkasneje do 1. septembra 2020, da bodo poslani v običajni recenzijski postopek. Uredništvo priporoča naslednje (»Papers should preferably, but not necessarily, address the following topics: European perspectives on internationalisation of HE: the analytical framework should be based on European studies, and/or the empirical analysis should focus on Europe or have a strong contextualisation or comparison with Europe; Microlevel analysis of internationalisation: focus on individual actors (e.g. students), their identities and practices; Crisis and risk management in internationalisation of HE: investigation of the inherent tensions and paradoxes of internationalisation, and/or challenging common views on linear expansion of HE). Več informacij najdete na spletni strani revije European Journal of Education.

Razpis posebne številke EERJ na temo »Education in Europe and the COVID-19 Pandemic«

European Educational Research Journal (ki ga izdaja EERA) je pravkar objavil razpis za članke na temo »Education in Europe and the COVID-19 Pandemic«, ki bodo objavljeni v posebni tematski številki leta 2021. Abstrakte sprejemajo do 31. maja, rok za oddajo popolnih člankov pa je 30. november 2020. Podrobnosti najdete na: https://www.bera.ac.uk/opportunity/european-educational-research-journal-open-call-for-papers

Prost dostop za znanstvenih člankov s področja edukacije

Springer ponuja prost dostop do znanstvenih člankov s pordočja edukacije za lti 2018 in 2019 do vkljčno 8.maja. Prijetno brskanje: https://www.springer.com/gp/special-issues/education

50% popust na digitalne publikacije založbe Sveta Evrope

Ob svetovnem dnevu knjige (23. april) podarja založba Sveta Evrope 50% popust na vse njene digitalne publikacije (pdf in epub) in sicer v času od 22. do 24. aprila. Med temi publikacijami so tudi takšne s področja izobraževanja in dela z mladino. Poglejte na spletno stran https://book.coe.int/en/?controllerUri=index in izkoristite.